در فراق خادم‌الرضا (ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری
سرخط خبرها

نهال کاری ۱۰۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان رضوی

  • کد خبر: ۹۹۷۱۳
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
نهال کاری ۱۰۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان رضوی
در راستای سیاست‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در خصوص برگزاری پویش ایران سرسبز، از اول آذرماه تاکنون در استان، ۱۰۳ هکتار نهال کاری انجام شده است.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ از ابتدای آذرماه امسال تاکنون در خراسان رضوی ۳۵ پویش نهال کاری و بذرکاری اجرا شده است. در راستای اجرای پویش ایران سرسبز و با توجه به فرارسیدن اسفندماه در بیش از هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان نهال کاری، بذرپاشی و بذرکاری انجام شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در این زمینه گفت: در راستای سیاست‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در خصوص برگزاری پویش ایران سرسبز، از اول آذرماه تاکنون در استان، ۱۰۳ هکتار نهال کاری انجام شده است.

علی شکاری در گفتگو با خبرنگار ما افزود: گونه‌های جنگلی کاج، زبان گنجشک، اقاقیا، ارغوان، زیتون تلخ، سرو، توت، داغداغان، سنجد، بادام، زرشک، بادامشک، زالزالک و بنه نهال کاری شده است.

وی افزود: در ۱۳۴ هکتار نیز بذرکاری با گونه‌های جنگلی ارس، ارغوان و بنه صورت گرفته است؛ همچنین در ۸۴۴ هکتار نهال کاری، بذرپاشی و بذرکاری گونه‌های مرتعی و بیابانی اجرا شده است.

وی بیان کرد: این حجم از عملیات در قالب ۳۵ پویش نهال کاری و بذرکاری با مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی اجرا شده است.

آمادگی برای توزیع ۲۰ هزار نهال میان شهروندان

شکاری همچنین از آمادگی منابع طبیعی و آبخیزداری برای توزیع ۲۰ هزار اصله نهال در قالب این پویش برای متقاضیان و شهروندان خبر داد و گفت: پویش ایران سرسبز، ایران قوی، با شعار هر ایرانی یک درخت و به یاد هر شهید ۱۰۰۰ نهال از ابتدای آذرماه در سراسر کشور آغاز شد و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->